Koncepcja pracy dyplomowej Aleksandry Tubielewicz zakładała stworzenie określonej, starannie wykreowanej przestrzeni. Całość pracy składa się z kilku elementów: czarnobiałej, wielkoformatowej pracy graficznej przedstawiającej trawę, serii portretów osób, ożywionych poprzez multimedialną projekcję, których świadectwa zostały umieszczone w towarzyszącym ekspozycji Dzienniku oraz zaaranżowanego miejsca, gdzie można się zatrzymać, usiąść, odpocząć. Autorka zrealizowała w pracy kilka założeń. Podstawowe to chęć podzielenia się swoją religijną fascynacją, odkryciem przekazu zawartego w Ewangelii. Uczyniła to w dyskretnej formie, bez nachalnej dydaktyki. Kolejnym założeniem było stworzenie całości, która byłaby odzwierciedleniem koncepcji wystawy jako dzieła sztuki, tworzonej nie przez kuratora, a przez artystę. Istotny jest dobór elementów dzieła, wywarzenie proporcji i zagospodarowanie przestrzeni. Powstała praca dobrze skomponowana i przemyślana, gdzie wszystkie elementy współgrają ze sobą. Aleksandra Tubielewicz podjęła niełatwy temat. Dzieli się osobistym doświadczeniem jakim jest wiara i istota duchowej przemiany. Nie namawia, nie agituje. Podkreśla jednak, jak ważny jest dla niej wątek społeczny i reakcja widza. Temu ma służyć przestrzeń doświadczalna, miejsce izolacji, kontemplacji i wyciszenia.
Prof. Andrzej Węcławski
tekst do katalogu wystawy Coming Out